Pages - Menu

5 Nisan 2013 Cuma

Kruvasan





Bugün çok samimi olduğum bir arkadaşım gelecek.Uzunca
bir zamandır görüşememiştik ve güzel bir tarifle ağırlamak istedim çayın yanında ve kruvasan yaptım. Sabahın erken saatlerinden beridir hummalı bir telaşe var. Güzel bir tarif oluyor denemenizi tavsiye ediyorum. Sevgiler herkese..


Malzemeler:
4,5 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı kuru maya
2 çorba kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
1 su bardağı ılık süt veya su
2 yumurta(Birinin sarısı üstüne)
150 gram margarin(50 gram hamura,100 gram arasına)
Hamurun içine reçel veya kaşar peyniri ilave edebilirsiniz
(ben çilek marmelatlı (reçelde olur) yaptım daha öncesinde de sadesini yapmıştım güzeldi. Denemenizi tavsiye ediyorum.)

Yapılışı:ılık sütte 1 çorba kaşığı şeker ve kuru mayayı kabarıncaya kadar karıştırın.Yaş mayayı sevmiyorum kuru maya daha doğru bir tercih gibi geliyor bana ama yinede karar sizin. Sonra un,tuz,kalan şeker ve margarini ekleyip yoğurun. Sıcak bir yerde kabarmasını bekleyin. kabın her tarafını iyice sarmak daha kolay kabarmasını sağlar mayalı hamurların :) 40-45 dakika beklemek yeterli oluyor.
Kabaran hamuru dikdörtgen gibi açın.100 gram yağı 3'e bölün.Hamuru üç parçaymış gibi düşünün iki parçasına yağı sürün sürmediğiniz kısmı yağlı kısma gelecek şekilde katlayıp 10 dakika dinlendirin. Bu işlemi 2 kere daha yapın.Tüm açma dinlendirme işlemleri bitince 20 dakika daha buzdolabında bekletip, dinlendirin.
Daha sonra unlanmış tezgahta yarım cm kalınlığında açın.Hamurun tamamını açamazsanız eğer bazen zor olabiliyor ikiye veya üçe bölüp öyle açın ama çok bastırmayın.Açtığınız hamuru üçgen şekilde kesin. Geniş kenardan başlayarak hamuru yuvarlayın kenarları birbirine yaklaştırın.İsterseniz arasına meyve marmelatları, reçel veya kaşar peynir vb. koyup öyle sarabilirsiniz.İçine dilediğiniz malzemeyi koymakta özgürsünüz tatlısı tuzlusu :) Şekil verdiğiniz hamurlara yumurta sarısını sürüp 30 dakika daha mayalandırın sonra 200 derecelik fırında pişirin. pişme süresi fırından fırına değişiyor takip etmek lazım bu yüzden dakika vermedim. Pişen hamurların üstüne gazete veya bez koyup hafif su serpmek kruvasanların daha yumuşak olmasını sağlıyor artı bilgi olsun. 10-15 dakika kadar bekleyip servis yapın. Afiyet olsun.. Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.