Pages - Menu

9 Nisan 2013 Salı

Mercimekli Bulgur Pilavı

Aslında bu yemeği havaların sıcak olduğu zamanlarda yapıp yemeği daha çok seviyorum. Neden derseniz bazı zaman soğuk bir şeyler olsa da yesek dediğinim zamanlarda imdadıma yetişiyor :) Evde yapılmış yoğurtla tadına doyamadığım bir pilav bu mercimekli bulgur pilavı. Akşam ne pişirsem diye düşünenler için alternatif olabilir diye tarifini ekliyorum. Ben orta boy denilebilecek boyutta bir tencerede yaptım pilavı. Aşağıdaki tarifte ona göre. Daha büyük bir tencere için göz kararı üzerine ilaveler yapabilirsiniz. Resimler halen temsilidir yalnız :(


Malzemeler.
1 su bardağı yeşil mercimek
2,5 su bardağı esmer bulgur
su
zeytinyağı
tuz

Yapılışı:
Mercimeklerimizi ayıklayıp yıkıyoruz kirinden arınsın diye. Sonra pilavı yapacağımız tencereye alıp tencere hacmince suda haşlamaya koyuyoruz. Su kaynadıkça buharlaştığı için böyle yapıyoruz yalnız ;) Mercimeklerin yumuşaması 15-20 dakikayı buluyor (Lapa olmamasına dikkat edin aman :)) Mercimekler yumuşadıktan sonra aynı su içerisine tuz ve bulguru da ilave edip kısık ateşte pişmesini bekliyoruz. Eğer su az gelirse biraz kaynar su ilave edilebilir. Pilavımız piştikten sonra ayrı bir yerde kızdırılmış zeytinyağını pilavın üzerine döküp biraz bekledikten sonra pilavımız servise hazır. Dileyen yanında bol ekşili bir salata ile ya da yoğurt ile servis yapabilir. Ben yoğurtla olmasını daha çok seviyorum ama damak tadı sunum tamamiyle sizin elinizde.... :) Artı bilgi olması açısından dileyen bu pilavı zenginleştirebilir. Soğanla yapanlar da var etli yapanlar da.. Sevgiler afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.