Pages - Menu

17 Nisan 2013 Çarşamba

Patates Köftesi

Merhabalar arkadaşlar, blogcanlar.. Gün düzenlemeye karar verdik arkadaşlarla aramızda ama ne altın günü ne de para vb. Değişiklik yaptık bu konuda ve sadece sohbet etmek, aramızdaki bağı güçlü tutmak için böyle bir gün düzenledik ve ilk toplantı Burcu'daydı. El emeğiyle yapılan her şey ayrı bir güzeldi ama bir tanesi vardı kiiiii diyerek bu tarifi sizinle paylaşmak istiyorum. Lezzete aşık olmak sanırım böyle bir şey. Tattığım zaman bayıldım ve hemen tarifini istedim ki yapmak isteyenler için gayet lezzetli oluyor. Arkadaşım baharat kullanmış dileyen yine baharatlı da yapabilir içerisine kaşar peyniri vb. de kullanabilir. Tamamiyle damak zevkinize göre şekillendirebileceğiniz bir tarif, atıştırmalık aparat diyebilirim. Malzemelerini de sıralayayım buraya.



Malzemeler:
5 adet büyük boy patates
6 adet domates
3-4 adet yeşil biber
1 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı limon suyu
2,5 yemek kaşığı kişniş
4 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı pul biber
1,5 çay kaşığı kimyon
tuz , karabiber

Yapılışı: 
Patatesleri haşladıktan sonra kabuklarını soyup halen sıcakken patatesler ezici ile hiç tortu kalmayacak şekilde eziyoruz veya rendeliyoruz. püre kıvamında olursa daha güzel bana göre. Soğanı küçük küçük ve ince halde kesip baharatlarla harmanlıyoruz iyice. Bu karışımı ezdiğimiz patateslerimize ilave edip iyice birbirine yediriyoruz. Patatesler sıcakken bunu yapmak baharatların tat vermesinde daha güzel oluyormuş.. muş diyorum bana tembihlenen böyle :) Sonra çok ince olmayacak şekilde elimizde yassılayarak erittiğimiz tereyağımızda patatesleri pişiriyoruz. Yanında da domates, biber ve üzerine biraz kaşar peyniri rendesi ile sıcak sıcak ikram ediyoruz. Deneyen herkese afiyet olsun diyor, güzel düşüncelerinizi de bizimle paylaşmanızı rica ediyoruz. Sevgiler kucak dolusunca..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.