Pages - Menu

13 Nisan 2013 Cumartesi

Sebzeli Tavuk Sote

Merhabalar arkadaşlar. Yine bize göre lezzetli bir akşam yemeğinden sonra akşama ne pişirsem diye düşünenler için tarifini eklemeye karar verdim bloga. Evet son zamanlarda tavuklu yemek olayına iyice sardım ben :) Beyaz etli yemekleri daha çok tercih etmeye başladım demek sanırım daha doğru bir ifade olur. Dün Bim'den 2 paket yaprak tavuk aldım. Döner usulü olanlarından ve bugün yemekte onu kullandım, göğüs eti yerine. Resim yine temsili bu arada :( İnşallah 1 ay sonra gelecek makinem beklemedeyim halen. :(
Gelelim malzemelere...
2 paket yaprak tavuk (bim'de satılıyor)
2 adet soğan (orta boy)
2 adet sarımsak
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
2 adet patates (orta)
1 adet patlıcan (büyüklüğüne göre)
tuz, karabiber, kimyon, pul biber,nane
1/2 tatlı kaşığı domates salçası
1/2 tatlı kaşığı biber salçası (tercihen acı)
domates konservesi (salça değil :D )
zeytinyağı

Yapılışı
Patlıcan ve patatesleri kabuklarını soyduktan sonra küp küp doğrayıp kenara alıyoruz. Bu arada patlıcanlar yeğenimin tabiriyle baba pijaması gibi olacak biliyosunuzdur ; Soğan,sarımsaklar ve biberleri ince ince kesip zeytinyağı eklediğimiz tenceremize alıyoruz. Kısık ateşte ölmeye başladığı zaman soğan ve biberler, patatesleri ekliyoruz ilk önce. Tencereye yapışmaz hale geldikten sonra patatesler patlıcanları ilave ediyoruz. Bu şekilde patates ve patlıcanlar pişene kadar bir süre kısık ateşte ara ara karıştırarak pişiriyoruz. Yaprak tavuk dönerlerimizi ilave edip biraz daha pişirip üzerine domates konservesini ilave ediyoruz damak tadınıza göre. Ben 5 kepçe kadar koymuşumdur ortalama ama tam dolusunca değil :) Baharatları da 1'er çay kaşığı olacak şekilde ekledim. En üstüne de 1 su bardağı suda ezdiğim domates ve biber salçasını döküp kısık ateşte suyunu biraz çekene kadar beklettim. Yanına çoban salata yaptım o arada, birazda yoğurt koydum :D Pirinç pilavıyla birlikte servis yaptım. Bizimkilerin yorumu: Sen mutfakta baya yol katettin aferin :)Aşçılık yolunda +1 adım daha ileri gittim mi bilemiyorum ama beğendim bende..  Deneyenlere afiyet olsun diyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.