Pages - Menu

7 Haziran 2013 Cuma

Pesto Soslu Fırında Çıtır Tavuk


Merhaba arkadaşlar hepinize iyi akşamlar diliyorum. Dünde demiştim ya sizlere farklı tatları denemeye başladım son zamanlarda diye. Yine farklı bir tarifle geldim bloguma. Her yeni gün farklı farklı bir çok tarif görüyorum. Malzemelerini bulabilecek olduklarımı iyi ya da kötü sonuç alacağımı bilmeden deniyorum ama gerçekten lezzetli oldu bu akşamki mönü de. Akşama ne pişirsem diye düşünen bir çok kişi olduğunu biliyorum. Hem hazırlaması kolay, yine pratik diyecebileceğim tadı damağınızda kalacak güzel bir yemek daha sizlere. Dilerseniz akşam yemeğine, dilerseniz özel günlerinizde misafirlerinize hiç tereddüt etmeden yapabileceğiniz bir yemek pesto soslu fırında çıtır tavuk.. Afiyet olsun deneyen herkese. Sevgilerimle.. 

Pesto Sos Tarifi
Malzemeler:
** 2 diş sarımsak
** 1/4 su bardağı çam fıstığı (fındık ya da ceviz olabilir)
** tuz , karabiber
** fesleğen yaprağı
** 1/2 su bardağı parmesan peyniri
** 1/2 limon suyu
** 1/2 su bardağı sıvıyağ ( ben zeytinyağını tercih ediyorum)
Yapılışı:
Sarımsakları küçük ve ince dilimler halinde kıyıyoruz. Parmesan peynirimizi de rendeleyip hazır hale getirdikten sonra rondomuza kalan malzelerin hepsini sarımsakla birlikte atıyoruz. İri tane kalmayıncaya kadar çekiyoruz ve pesto dip sosumuz hazırrrr... Afiyet olsun herkese. bu dip sosu cipslerde de kullanabilirsiniz. Hazırlaması kolay, güzel bir tat ayrıca pratik kullanıma uygun. Önceden hazırlayıp derin dondurucunuzda da saklamaya uygundur. Tecrübeyle sabit :) Tekrar afiyet olsun hepinize arkadaşlar.. Sevgilerimle..

Tavuk göğsümüzü incellettikten sonra içerisinde hazırladığımız pesto sostan sürüp rulo yapıp açılmaması için kürdanlarla iğneliyoruz. Tavuklarımızı sonra galeta, mısırunu veya çıtır tavuk harçlarından evinizde hangisinden varsa iyice bulayıp sıcağa dayanıklı fırın kabımıza alıp çok az su ve yağ ilavesi ile pişiriyoruz. Göğüs eti olduğu için tavuğun kendi yağını pişerken kullanamıyoruz. Bir de eğer tavuk etiniz galetayı tutmuyorsa tercihe göre yumurta kullanabilirsiniz. Küçük bir püf noktası vereyim sizlere aklımdayken hazır. Fırında tavuk yaptığınızda kurumaması için fırın kabınızın üzerini önce yağlı kağıtla kapatın onun üzerini de aliminyum folyo ile kapatın. Misss gibi yumuşacık oluyor et sanki fırında pişmemiş gibi... Dileyen ocaktada yapabilirrrr.. işte benden şimdilik bu kadar yeni tariflerde görüşmek üzere diyorum.... :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.