Pages - Menu

6 Haziran 2013 Perşembe

Resimli Tatli Tarifi

Bugünlerde canım farklı farklı tatlıları denemek istiyor. Bu göstereceğim tatlıyı eminimki görmemişsinizdir daha önce. Size orjinal resmiyle paylaşıyorum ben kuru incir ile denedim aynı tatlıyı ve nefisti. Sizler de yapmak isterseniz hani olurda aceleden misafirinizin geleceği olur mutfakta eliniz, ayağınız birbirine dolaşır tamda bu noktada işte imdadınıza yetişecek bir tatlı. Resimli anlatım olsa da sizler için tarifi paylaşıyorum aşağıda. kafanıza takılan yer olursa yardımcı olurum. Bu pratik tatlıyı deneyen herkese afiyet olsun diyor. Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.
Malzemeler:
168 gram meyve jölesi
2 su bardağı sıcak su
2 su bardağı kadar kırılmış çubuk kraker
1 paket katı yağ
1 paket pasta kreması veya kremşanti
1+1/4 su bardağı şeker
1 paket veya 1/2 kg meyve 
Yapılışı: 
2 su bardağı sıcak suya ağır ağır jöleyi ekliyoruz, karıştırarak eritiyoruz. 50 gr katı yağımızı kısık ateşte eritip içerisine 1/4 su bardağı şekeri ekleyip, şekerler iyice eriyene kadar karıştırıyoruz sonra içerisine kırılmış çubuk krakerlerimizi atıyoruz. Krakerler yağı iyice içine çekip, yumuşayana kadar bekliyoruz. Ara ara ezmeden karıştırıyoruz yalnız aradaki tat farkı ortadan kalksın. ;) Bu işlemi de bitirdikten sonra yaptığımız karışımımızı borcama alıp soğuması için 10-20 dakika arasında bekletiyoruz. Diğer tarafta kalan katı yağ ile 1 su bardağı şekeri iyice homojenize olana kadar karıştırıyoruz. Daha sonra içerisine pasta kremamızı ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Bu karşımı borcama aldığımız soğumuş haldeki çubuk krakerlerimizin üzerine hiç açıklık kalmayacak şekilde döküp, kaplıyoruz. Üzerine dilediğiniz meyvelerden koyup hazırladığımız jöleyide döktükten sonra buzdolabına koyup donmasını bekliyoruz. Buzluğa koymayın ama o zaman çok kıtır oluyor. Belki benim dolaptan kaynaklı oldu belki ben donma süresini birazcık geçirmişte olabilirim :) bilmiyorum ama dolabın içerisinde bekletmek daha doğru olacak gibi. Tekrar yaptığımda bir de bunu deneyeceğim. Yalnız buradaki püf noktası şu: kullanacağınız meyve ile jölenin uyumlu olmasına dikkat edin. Onca emek boşa gitmesin değil mi ;) Afiyet olsun diyor hepinize sevgiler gönderiyorum tekrar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.