Pages - Menu

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Künefe Tarifi - Hatay Usulü

        Merhaba arkadaşlar. Hepinize güzel bir gün diliyorum. Tatlıyı herkes seviyordur değil mi? Ben de çok seviyorum ki bazı zamanlar oluyor resmen tatlı krizine girmişim gibi hissediyorum kendimi. Hangi tatlı gelirse gelsin yiyebilirim hissiyatında oluyorum :) Tabii bu kadar obur değilim hiçbir zaman ama tatlı yemekte bir ihtiyaç olunca önüne geçmekte zor oluyor benim için. Gelelim tatlıya. Geçtiğimiz günlerde annemin yaptığı sürprizden bahsetmiştim sizlere. Kadayıf almış benim için, künefe yapmak istediğimi söylemiştim, yarısını erzurum kadayıf dolmasında kullanmış annem yarısını da künefede kullanmak için ayırmıştı. Sonunda künefe yapıldı ve afiyetle yedik :) Bu tatlı benim için gerçekten özel bir tat. Her yerde farklı farklı yapılmakta künefe ama asıl orjinal tarifi başka tabii. En sevdiğim tatlılardan birisi benim künefe. Peki künefe nasıl yapılır? Sizlerin de beğeneceğini bildiğim orjinal künefe tarifini aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Yapmak isteyenlere afiyet olsun diyor, kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.
                          HATAY USULÜ KÜNEFE TARİFİ

MALZEMELER:
1/2 kg yufka
1 paket margarin
750 gram tuzsuz keçi peyniri
2 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
Bir kaç damla limon suyu

YAPILIŞI:
Kadayıfı ince ince kıyıp kabımıza alıyoruz. Diğer tarafta 1 paket margarini, yakmadan, eritip kıydığımız kadayıfla harmanlıyoruz. Künefeyi yapacağımız tepsilerimizi (künefe tepsisi 2 tanedir) her tepsiyi 1 yemek kaşığı tereyağı ile ayrı ayrı her tarafını yağlıyoruz. Hazırladığımız yağlı kadayıfı 2'ye ayırdıktan sonra künefeyi yapacağımız tepsimize ilk katmanı boşluk kalmayacak şekilde sıkı sıkı yerleştiriyoruz. Suyunu aldığımız keçi peynirini tepsimizin 1 cm içinden her tarafına gelmek kaydıyla serpiyoruz. Ayırdığımız diğer yağlı kadayıfı ikinci katman olarak üstüne kapatıp üzerine biraz biraz bastırarak boşluk kalmayacak şekilde kapatıyoruz. Burada baskı uygulamadaki maksat künefeyi çift taraflı pişirdiğimiz için diğer tarafını çevirmek istediğimizde bölünme olmasını engellemek için. Artık künefemiz pişmeye hazır. Kısık-Orta ateşte pişiriyoruz künefeyi yanmasın diye. Tepsinin bir kenarına kürdan koyuyoruz ki pişirirken bu sırayı takip ediyoruz pişen kısmın nerde olduğunu takip edebilelim. Tepsinin her tarafını pişirdikten sonra  künefeyi ters çevirip aynı işlemi çiğ olan taraf için de uyguluyoruz. Tabii bu arada künefenin şerbetini de hazırlamak gerek. Su ve şekerimizi ayrı bir kapta hazırlıyoruz. Şerbete bir kaç damla limon suyu ilave edip şeker iyice eridiği zaman ocağımızın altını kapatıyoruz. Pişen künefe ılık halde, şerbeti sıcak halde olacak buna göre zamanlamayı yapmak gerek ki püf noktalarından birisi budur künefede. Ilıyan künefenin üzerine şerbeti her tarafına eşit gelecek şekilde döküyoruz. Biraz bekledikten sonra,şerbeti içine çekmesi gerek, künefemiz servise hazır arkadaşlar. Dileyen sade servis yapabileceği gibi diyelende üzerine antep fıstığı, kaymak, ceviz, dondurma ile de servis yapabilir. Deneyenlere afiyet olsun diyorum. Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.