Pages - Menu

24 Eylül 2014 Çarşamba

Fırında Patates Güveç

Merhaba arkadaşlar. Bir süredir ofis- öğrenciler derken yine iş-güç koşturmacanın içinde boğuldum ve bu yüzden blogumu ihmal ettiğimin farkındayım. Mümkün olduğunca her zaman farklı şeyler denemeyi, güzel lezzetleri sizlerle paylaşmaya çalıştım. Yine bu kapsamda Tesadüfen gördüğüm, üstelik kilo almaktan çekinenler için diyet bir tarif ve malzemelerin içinde patatesin de olması tarifin lezzetinden şüphe etmeme sebep oldu :) ve paylaşıyorum sizlerle. Patatesin girdiği her türlü yemeği seviyorum. Aranızda benim gibi olanlar varsa kesinlikle bu tarifi denemeliler. Herkese güzel bir gün diliyorummm. Kendinize çok iyi bakın. Gelelim tarife ;)

Fırında Patates Güveç


MALZEMELER

8 adet orta boy patates
1 fincan diyet süt
1/2 bardak hafif ekşi yoğurt ya da bulabilenler için ekşi krema
2 su bardağı kaşar peyniri
1,5 su bardağı isteğe göre salam, sucuk, jambon, sucuk veya pastırma
Taze (yeşil) soğan
tuz ( 1 çay kaşığı)
karabiber (1/4 çay kaşığı)

Yapılışı :

Öncelikle patateslerimizi püre olacak kıvama gelinceye kadar pişiriyoruz. Yalnız çok pişirmeyeceğiz daha sonra fırında da pişirileceği için ezilecek kadar pişmiş olması kafi geliyor. Pişen patateslerin kabuklarını soyup içinde iri tane kalmayana, püre haline gelinceye kadar eziyoruz. 

Püreye süt, tuz, karabiber (damak tadınıza göre miktarını artırabilirsiniz) ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar karıştırıyoruz, mikseriniz varsa çırpıyoruz. Jambonu tercih ettim ben küçük küçük parçalara ayırdıktan sonra kaşar peynirinin yarısı ile jambonun yarısını yine pürenin içine ilave ederek iyice harmanlıyoruz karışımı. Fırın kabımıza aldıktan sonra 200 derece sıcaklıktaki fırında hazırladığımız bu karışımı bir süre pişmesi için bekliyoruz. Jambonların pişmesi ve kaşarın iyice erimesi önemli olan. Pişirme süresi her fırında aynı olmuyor  genel itibariyle 15-25 dakika sürebiliyor. Benim 21-22 dakika gibi bir sürede olmuştu ilk partinin pişmesi. Süre sonunda elimizde kalan son kaşar peyniri, jambon ve taze soğanı da harmanlayıp güvecimizin üzerine kabımızda açık yer kalmayacak şekilde her yerine döküp 2-5 dakika arasında fırında bekletiyoruz ve fırında patates güvecimiz tadıma hazır.. Deneyen herkese afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.