Pages - Menu

8 Nisan 2015 Çarşamba

En çok sevdiğim şey: Nasıl yapılır? Çekirdek Kavurması

Tesadüfen gördüğüm bir içeriği sizlerle de paylaşmak istedim arkadaşlar. En çok ilgimi çeken şey bir çok konuda neyin nasıl yapılır olduğu. Daha önce bir kaç kez çekirdek kavurmasını deneyip başarısız biri olarak hatamın nereden kaynaklandığını buldum. Çekirdeklerin nemini aldırmamak sıkıntı yaratıyormuş gerçekten :) Kabak çekirdeği aynı zamanda çok sağlıklı bir besin öğesi. Spora başladığımdan sonra neyi ne miktarda yememiz gerektiğine daha çok dikkat eder oldum. Tabii masabaşı çalışıp akşama kadar az hareket edersen kilo almamak ne mümkün. Birazda bu yüzden blogumda tariflerimi ekleyemiyordum diyetteyimm :) Lafı uzatmadan önce kabak çekirdeğinin besin bilgilerini paylaşayım sonra çekirdek kavurması nasıl yapılır sıralayalım. Hepinize sağlıkla keyifli günler diliyorum..

Evde Kabak Çekirdeği Kavurma

Tüm çekirdekleri üzerinde turuncu kabak artığı kalmayacak şekilde tek tek temizle.

Kabak çekirdeklerini aynen makarna pişirir gibi kaynar ve tuzlanmış suda 10 dakika haşla.

Kabak çekirdeklerini bir süzgece al ve suyunu süz. Bir bez ya da kağıt havlu yardımı ile üzerinde su kalmayacak şekilde kurula.

Çekirdekleri fırın tepsinize aktar. Zeytinyağı ve tuz ile harmanla. Ellerin ile daha kolay yapabilirsin. Çekirdekler üst üste gelmeyecek şekilde yay.

180C ısınmış fırına tepsiyi yerleştir ve 10 dakika pişir. 10 dakika sonunda çekirdekleri karıştır ve tekrar fırına ver. 5 dakika sonunda bir tane kabak çekirdeğinin içini açarak kontrol et.Kahverengi olmasına yani yanmasına izin verme.

Tepsiyi fırından çıkart ve bir miktar daha deniz tuzu serpip, biraz soğumasını bekle. Dilediğin baharatlarla da karıştırabilirsin.


İçerik: facebook/fitintime 

1 yorum:

Ziyaretiniz ve düşüncelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyoruz. Sevgiler kucak dolusunca...