Pages - Menu

11 Eylül 2020 Cuma

Evde Leziz Bir Pizza Nasıl Yapılır? - Ev Usûlü Pizza

PİZZA NASIL YAPILIR? PİZZA HAMURU NASIL OLMALI? EV USÛLÜ PİZZA

 

Öncelikle herkese tekrar merhaba diyerek başlayalım bugünkü blog paylaşımına.

Evet ben yine bir süre uzak kaldım blogtan. Yine bir iş yoğunluğu. Anlatsam ayrı bir kitap olur sanırım günün,haftanın yoğunluğu, günlerin nasıl hızlı geçtiği, ayın ne ara başlayıp bittiği, günlük yaşantım, ev hayatım vs.. Çoğu şeye vakit bulamıyorum. Sanırım bayanların iş hayatının bazı olumsuz yansımaları böyle şeyler.. Neyse her şey zamanla elbet yoluna girer değil mi? Nefes aldığımız her gün yeni bir başlangıç nihayetinde.  

Bende zaman buldukça, elim boşa çıktığı zamanlarda sizlere evde denediğim tariflerimden paylaşıyorum. Yoğunluk içerisinde dinlencem oluyor sizlere yazmak, yeni bir şeyler paylaşmak.

Bugün sizler için bloga pizza tarifi bırakacağım. Bir çoğunuzun evlerinde yaptığı bir tarif elbette. Belki bilmeyenler vardır veya hamurun kıvamını tutturamayanlar.. Aramızda kalsın ben de ilk denediğim zaman hamurun kıvamını tutturamamıştım. ☺ Böylesi deneyimlerim de oldu tabii deneyimlediğim şeyleri de başka bir postta anlatırım isterseniz. 

 Neysee.. Çok doluyum, lafı da fazla uzattım. Gelelim tarife. Pizza nasıl yapılır?

Bu arada küçük bir notla tarife geçeyim.. Türkiye'de pizza'nın hikayesinde Ninja Kaplumbağalar çizgi filminin etkisinin olduğu söyleniyor. Ben yeni duydum bunu. Daha önce 90'ların başlarında yanlış girişimler netice vermeyince açılan işyerleri kapanmış. Çizgi film sayesinde tekrar talep oluşmuş deniliyor. 

PİZZA TARİFİ

MALZEMELER

 Hamuru için:

  • 4,5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Yarım yemek kaşığı tuz
  • 2 su bardağı ılık su
  • 4  yemek kaşığı zeytin yağı

Üzeri için:

  • Sucuk
  • Kaşar
  • Biber
  • Yeşil ve Siyah Zeytin
  • Mantar
  • Mısır

SOSU

  • 2 adet domates (Büyüklüğüne göre adet değişir)
  • tuz
  • dağ kekiği
  • fesleğen
  • çok az acı biber salçası
YAPILIŞI

  1. Önce hamur için malzemelerimizi sırayla bir araya getirip mayalanması için bir kenara alıyoruz.
  2. Pizzamız klasik pizza. Sizler üzerini dilediğinizce süsleyebilirsiniz. Sınır yok bu kısımda. Damak tadınız nasıl istiyorsa pizzayı tatlandırmak öylesine mümkün. Pizzanın üst malzemelerini hazırlıyoruz. Ben miktar vermedim. Yoğunluğuna siz karar verin istedim.
  3. Domates sosu hazırlıyoruz. Ben domateslerin kabuklarını soymadan rondodan geçirdim. Rengi daha koyu oldu görüntüsü de daha hoş oldu. En son içerisinde çok olmamak kaydıyla tuz ilave edip salça,kekik ve fesleğeni ekleyerek karıştırdım. Burada biber salçası lezzeti eşitlemek için yaptığım bir ayrıntıydı.
Belirtmem gereken nokta var yalnız atlamadan yazayım hazırladığımız hamurdan 2 fırın tepsisi pizza çıkıyor arkadaşlar.


     4. Pizza hamurumuz mayalandıktan sonra 2 eşit parçaya bölüyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın               tepsimize ister yuvarlak ister dikdörtgen olacak şekilde hamurumuzu yayıyoruz.
     5. Tepsideki hamurumuzun üzerine hazırladığımız domates sostan döküp her tarafa eşit şekilde               dağıtıyoruz.
    6. Rendelenmiş kaşar peynirimizi 2 eşit parçaya bölüp en altına serperek kalan üst malzemesini                  pizza üstüne ekliyoruz. Kaşarın diğer kısmını pizza fırından çıktığı zaman üzerine serpiyorum                görüntüsü daha hoş oldu sanki. Dileyen bu şekilde yapmayabilir. Tercihinize bağlı.
    7. Her şey hazırsa pizzamızı 180 derecede ayarlı fırınımızda pişirmeye alıyoruz.  
    8. Fırından çıkardıktan sonra kalan kaşar peynirini pizzamız sıcakken üzerine serpip servis                          tabaklarını hazırlıyoruz.

                                        

Turbo fırında yapıyorsanız pişirme süresi daha kısa oluyor bilginiz olsun dostlar. Birde son bir not olsun üst tarafta gördüğünüz tepsi pizzalar için özel tasarlanmış.

Harika, yumuş yumuş güzel bir pizza hamuru ile lezzetli bir tarif oluyor. Tarifi aşçı dayımdan almıştım.   Bunun için de tadına, lezzetine güvenerek paylaştım tarifi. Deneyen herkese afiyet olsun diyelim. Başka tariflerde görüşmek üzere hepiniz sağlıcakla kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.