Pages - Menu

13 Nisan 2013 Cumartesi

Fırında Patates Kızartması

Merhaba arkadaşlar. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize. Bugünki akşam mönüsünü yazayım fikir olsun yapmak isteyenlere. Ben bugün ilk kez denediğim fırında patates kızartmasını yaptım sizlere. Henüz fırında pişiyor. Biraz daha kıtırlaşmasını bekliyorum yoksa pişmiş bile :D Fotoğrafını göndericem bugün inşallah sizlere ama şimdilik temsili bir resim ekleyeceğim.

Gelelim malzemelere.. 

1 kg patates
tuz, kimyon, kırmızı pul biber
mısır unu, galeta unu
sıvı yağ
yağlı kağıt :)

Yapılışı:

Patateslerimizin kabuklarını soyduktan 1'er cm'lik kalınlıklarda (Çok ince olursa yapışabiliyormuş. uyarı aldım bu noktada sizlere de söylemeden geçmeyeyim.) dilimleyip su kalmaması için bir bezin üzerine alıp her tarafını iyice kuruluyoruz. Üzerine tuz, kimyon, pul biber, mısır unu ve galeta unu ekliyoruz. Mısır unu ve galeta unu ikisini toplasanız bir tahta yemek kaşığı eder etmez göz kararı koydum bu yüzden miktar olarak yazmadım. Patatesler ve baharatları güzelce homojenize olana kadar karıştırıp üzerine sıvı yağ ekledim. Yine göz kararı oldu bu. Tüm patatese yetecek kadar ilave ettim belki bir çay bardağı belki 1,5 çay bardağı kadar var yok. Tekrar karıştırdım. Fırını 180 derecede ısıtmıştım bir 10 dakika kadar. Yağlı kağıt koyduğum fırın tepsisine üst üste gelmeyecek şekilde baharatlı patateslerimi yerleştirip fırında pişmeye bıraktım. 
Yanında dileyen köfte yapabilir, sebze kızartması ekleyebilir. Ben köfteden ziyade sebze kızartması yapıcam yanına en azından bugün için. Evde bir kaç patlıcan ve kabak vardı birazda kırmızı ve yeşil biber.. Deneyen herkese afiyet olsun diyorum. Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.