Pages - Menu

16 Nisan 2013 Salı

Zeytinyağlı Taze Fasulye



Bu lezzeti seviyorum :) Aslında et yemeklerinden çok sebze tüketmeyi tercih ediyorum ama etten de vazgeçemiyorum özellikle beyaz etten. Dün akşam bu yüzden sebze yemeği yapmak istedim ve zeytinyağlı taze fasulye tercihim oldu. Bakalım bu akşama ne yemek yapıcam.. Şuan için hiçbir fikrim yok aslında ama akşama kadar zamanım var :) bulurum bir şeyler.. Şimdi yemeği nasıl yaptığımı yazayım.. Aslında benimki biraz hazıra konmak gibi oldu çünkü annem geçtiğimiz yaz bir çok sebzenin konservesini hazırlayıp kaldırmıştı fasulye de onlardan birisi oldu. Çalışan insanlar için pratiklik kazandırma açısından mükemmel bir yol.

Malzemeler
1 lt'lik cam kavanozlarda konserve halde fasulye
1 adet orta boy soğan
2 kepçe domates konservesi
taze biber
zeytinyağı
tuz

Yapılışı
Soğanı, taze biberi ince ve küçük parçalar halinde doğradıktan ve üzerine yeterli tuzumuzu attıktan sonra zeytinyağıyla birlikte tenceremizde ölünceye kadar kısık ateşte pişiriyoruz. Üzerine fasulye konservemizi ve 1,5 su bardağı su ilave edip ara ara karıştırarak rengi değişinceye kadar pişiriyoruz. Su fasulyeleri haşlayacak gibi değil pişerken tencereye yapışmaması, yanmamasını sağlayacak kadar konulmalı. Su zaten pişme süresi içinde zamanla buharlaşıp, azalıyor. Fasulyeler pişme kıvamına geldiğinde domates konservesinden ben 2 kepçe kadar ekledim ama damak zevkinize göre değişebilir bu. Yaz domatesi olduğu için fazlası yemeğin eşki olmasına sebep olabiliyor. Artı bir bilgi olsun hepinize eğer yemekte ekşilik olduysa kontrollü bir şekilde azar azar şeker ilavesi yapmanız ekşiliğin hafiflemesinde etkili oluyor. Domates ve fasulye iyice özdeşleştikten sonra yemeğin altını kapatabilirsiniz. Yemeğimiz servise hazır. Dileyen sıcak, dileyen soğuk bir şekilde yiyebilir. Yanında ayran veya taze yoğurtla mükemmel bir lezzet. Deneyen herkese afiyet olsun diyorum. Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.