Pages - Menu

23 Temmuz 2013 Salı

Kadayif Dolması - Kadayif Sarmasi

Merhaba arkadaşlar. Fırsat buldukça yeni tarifler eklemeye çalışıyorum. Ne zamandır künefe yapmak istiyordum ama bir türlü kısmet olmadı işten geç saatte gelince. :( Sağolsun annem sürpriz yaptı ama katmerli bir sürpriz oldu bu :) 1 kg kadayıf almış annem ve iki yöresel tatlı için kullanmaya karar vermiş. Yarısını benim de çok sevdiğim Erzurum yöresine ait kadayıf dolması için kullanmış, yaparken resimlerini de çekmiş benim için. Annem, çok teşekkür ederim bu leziz tarif için ellerine sağlık. Denemek isteyen arkadaşlar için kadayıf dolması nasıl yapılır? tarifini paylaşıyorum. Afiyet olsun deneyen herkese.. Sevgiler...


(ERZURUM) KADAYIF DOLMASI - KADAYIF SARMASI

MALZEMELER:


1/2 kg kadayıf
250 gram çekilmiş ceviz
3 yumurta
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Sıvı yağ

YAPILIŞI:
Kadayıflardan kopardığımız parçaları ince ince açıyoruz. Kurumasın, sararken kolaylık olsun diye arada su serpiyoruz üzerine birazcık ;) 1 yemek kaşığı ile içerisine ceviz koyduktan sonra yaprak sarması yapar gibi kenarları içeri alarak, kenarlarda çıkıntı tel kalmayacak şekilde, sarıp kaldırıyoruz kadayıf dolmalarımızı.
Dolmaları kızartmada kullanacağımız kabımıza sıvıyağı alıp ocağımıza  sarma işlemi bittikten sonra yayvan bir kabın içerisine yumurtalarımızı krem kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Hazırladığımız kadayıf dolmalarımızı yumurtaya buladıktan sonra kızdırdığımız yağda pembeleşinceye kadar kızartıyoruz. Başka bir kabımızda su ve şekeri karıştırıp kaynamaya bırakıyoruz. Şeker şerbetimiz ılık kıvamdayken içerisine kadayıf dolmalarımızı atıp biraz beklettikten sonra servise hazır. Üzerini dilediğinizce süsleyebilirsiniz. Deneyen herkese afiyet olsun diyorum tekrar. Sevgiler kucak dolusunca..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.