Pages - Menu

30 Ocak 2020 Perşembe

İzmir Köfte


İZMİR KÖFTE
Günaydın diye başlayayım öncelikle. Baya olmuş blogta tarif paylaşmayalı. Ev-iş derken zaman öyle hızlı akıp gitmiş ki blogla ilgilenmeye zaman kalmamış hiç. Aslında ne çok seviyorum yemek yapmayı, yaptıklarımı paylaşmayı. Biraz ihmal ettim farkındayım. Zaman buldukça evde denediğim tarifleri eklemeye devam edeceğim yine. Umarım hoşunuza gider sizlerin de.

Uzunca bir zamandır farklı tarifler ile denediğim bir yemek aslında İzmir köfte. Herkesin damak tadı farklı bunun için bize en çok hitap eden tadı bulmak adına birkaç defa denediğim oldu. Dün akşam yaptığım tarifi paylaşıyorum sizinle. Bir internet sitesinden almıştım tarifi. Üzerinde birazcık oynamalar yaptım. Daha önceki yaptıklarım da beğenilmişti ama bu haliyle de herkes sevdi. Sanırım İzmir köfte'nin son hali böyle olacak :)
Gelelim tarife...

Malzemeler:
İç harcı için :
  • 500 gr az yağlı dana kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 1,5 s.bardağı bayat ekmek veya denk galeta unu
  • Tuz, karabiber, pul biber ve kekik

Diğer malzemeler - Üzeri için:

  • 4 adet domates
  • 4 adet patates
  • 3 adet biber
  • 1 tatlı kaşığı salça
Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:
Yukarıda yazdığım malzemeler tarifi aldığım internet sitesindeki hali. Ben biraz değiştirmiştim. Yaptığım şekilde tarifi paylaşıyorum sizinle.

  • Öncelikle iri bir soğanı ince ince doğruyoruz. Dilerseniz rondodan da geçirebilirsiniz. Galeta unu ile tekrar harmanlıyoruz doğranan soğanları. 
  • Kalan malzemeler (yumurta,maydanoz,kıyma ve baharatlar) ile soğan-galeta karışımını harmanlayıp iyice yoğuruyoruz. Yalnız burada ben birazcık kuyruk yağı kullandım birazda kuzu kıyma karıştırdım. Köfteler daha lezzetli oldu hem de daha yumuşak oldular. 
  • Bu haliyle karışımın üzerini streç film ile kapatıp buz dolabında beklettim akşama kadar. Et dinlenince daha lezzetli oluyor.
  • Sos yapacağımız kabımıza 1/4 çay bardağı sıvı yağ koyup salçayı biraz kavuruyoruz. Üzerine 3 adet rendelenmiş domates ekleyip biraz kıvam aldırıyoruz. Çok koyulaşırsa biraz su ile yoğunluğunu açabilirsiniz. Sos ekşi olursa küp şeker kullanmak tadını hafifletiyor sosun. Birde ben sosa kimyon ile pul biber koydum ocaktan almadan önce.
  • Dolaptan çıkardığımız karışımı çok az su ile tekrar yoğurduktan sonra İzmir köfte için şekil veriyoruz. İsterseniz parmak uzunluğunda oval, isterseniz yuvarlak sizin keyfinize bırakıyorum.
  • Patatesleri ve biberleri dilimliyoruz. Köftelerinizin şekline göre patateslere şekil verirseniz sunumda daha hoş bir görüntü olacaktır.
  • Fırın kabına köfte,patates sırası ile dizelim.
  • Hazırladığımız sosu fırın tepsisine boşaltıyoruz. Köfte ve patateslerin hepsinin üzerine geldiğine emin olalım yalnız. Kalan 1 adet domatesi ve biberleri dilimleyip fırın kabına yerleştiriyoruz. 
  • Yemeğimizi fırına koymadan önce 2,5 çay bardağı su ilave ediyoruz. Üzerini yağlı kağıt ile kapatıp 180 dereceye ayarlı fırında pişmeye bırakıyoruz. Yağlı kağıdı köftelerin pişmeye yakın bir zamanında kaldırıp tepsideki sostan tekrar olabildiğince köftelerin üzerine gezdirip kızarması için pişirmeye devam ediyoruz. 
  • Her fırının pişirme süresi farklı olduğu için süre belirtmedim. 
  • Servis etmeden önce biraz daha ince kıyılmış maydanoz doğrayıp servisi öyle yaptım. Görüntü ve lezzet olarak şahane oldu.
Deneyen herkese afiyet olsun. Biz çok sevdik İzmir köfte'yi bu haliyle. Sizler denediniz mi? Nasıl oldu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.