Pages - Menu

29 Temmuz 2013 Pazartesi

Akşam Ne Pişirsem Mönüsü Çıtır Lokmalar (Tavuklu)

      Merhaba arkadaşlar. İyi haftalar diliyorum hepinize. Dün öyle yoğun bir gün oldu ki haftasonunu değerlendirmek adına baya bir koşturmaca yaşadım. Bir yandan alışveriş bir yandan konserve, reçel bir yandan ramazan ki akşam yemeği yetişmeli. Çok zaman kalmayınca akşam yemeğine hemen pratik birşeyler yaptım ki içeriği zenginleştirebilirsiniz dilediğinizce. Peki ne mi pişirdim :) Çıtır lokma yaptım aslında bu ismi ben koydum yedikçe ağzınızda ilk etapta çıtır çıtır bir tat bıraktığı için. :) Çok pratik bir tarif hem de lezzetli. Şimdi gelelim malzemelere ve nasıl yaptığıma..


ÇITIR LOKMA (TAVUKLU)
MALZEMELER:
1 kg yufka
1 adet bütün tavuk
1 adet ortaboy soğan
2,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pul biber
yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
su

YAPILIŞI:
Düdüklü tencereye koyduğumuz tavuğun üzerine çıkacak kadar su ve tuz (1,5 çay kaşığı) ilave edip pişmeye bırakıyoruz. Pişen tavuğun etini ayırıp didikledikten sonra soğuması için bir kenara alıyoruz. Diğer tarafta soğanı ince ince kıyıp damak tadımıza göre (1 çay kaşığı kadar) tuz ile tavamıza alıp pişiriyoruz. Didiklediğimiz tavuğa karabiber,pul biber ve kekik karıştırıp pişirdiğimiz soğanla harmanlıyoruz. İçimiz hazır sıra artık lokmalarımızı hazırlamaya geldi :) Bütün haldeki yufkamızı yarısından kesip uç kısmına hazırladığımız içi koyup rulo halde sarıyoruz. Sonra hazırladığımız her ruloyu baklava tanesi büyüklüğünde kesip fırın tepsimize dikey olarak diziyoruz. 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkar çıkmaz tavuğu haşladığımız zaman elde ettiğimiz tavuk suyunu (3 veya 4 kepçe) her tarafına eşit dağılacak şekilde yemeğimizin üzerinde döküyoruz. Çıtır lokmalarımızı biraz yağ (4 veya 5 yemek kaşığı) ile hazırladığımız baharatlı sosumuzu yoğurt eşliğinde servise hazır hale getiriyoruz. Deneyen herkese afiyet olsun.. Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için önemli. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür eder, tekrar bekleriz.